John Green - The Fault In Our Stars

   Witajcie! Po mojej nieobecności, zaczynam nadrabiać wszystko, w tym czasie myślałam dużo nad blogiem i stwierdziłam, że dlaczego mam go usuwać? Chyba najwazniejsze jest to jaką mi to sprawia przyjemność. A przecież to nie jest jakiś przymus, prawda? A więc, zostałam z Wami, i zaczynam pisać kolejny post :) 
  
  Będzie to recenzja oraz opis ksiązki juz dość popularnej, tak samo jak film. Chociaż szczerze mówiąc, to własnie książka wzbudziła we mnie większe emocje. No ale cóż, kazdy inaczej reaguje.

  Książka opowiada o 16-letniej Hazel Grace Lancaster, choruje ona na raka tarczycy, ale niestety z przezutami do płuc. Nie jest ona taka jak inne dziewczyny w jej wieku, ona docenia to co ma i wie, że rodzina robi dla niej jak najlepiej, zeby z nimi została. Wspierają ją. Nie chodzi do szkoły, choroba zmusza ją do zabierania ze sobą wszędzie butli tlenowej, którą nazwała Philip "Jakoś tak mi wygląda na Philipa". Pewnego dnia idąc na spotkanie w Grupie Wsparcia, wpada na Augustusa, zastanawiała się czy istnieje coś takiego jak miłość od pierwszego wejrzenie, cały czas o nim myślała. Nagły zwrot wydarzeń w jej życiu, zmienił wszstko, nastawianie, zachowanie a co najważniejsza miała pewność, że ma dla kogo zyc! 

   Stwierdziłam, że 'Gwiazd Naszych Wina' to najbardziej, że tak powiem 'udana' i wzruszająca książka. Zagłębiamy się w prawde o ludzkim życiu, miłości i o przeciwieństwach losu jakie zawsze moga na nas spaść. 




   NO WIĘC, PRZEJDŹMY DO RECENZJI :) 

  'Gwiazd Naszych Wina' to jedna z najlepszych opowieści przedstawiających prawdziwą miłość, od pierwszych zdań byłam poprostu zakochana w tej książce i muszę przyznać, że przez około tydzień przeczytalam ją, moze ze 3 razy? :) Czuć w tej całej historii prawde, miłość, a za razem humor. Dlatego, też przyjemnie się ja czyta. 

  Nastoletnia Hazel, jak już zdązyliscie zobaczyć, nie jest tak jak inne dziewczyny, życie nie jest dla niej takie kolorowe i nie ma wszytkiego co tylko zachce. Gwarantuje Wam, że jeżeli mogłaby miec wszystko już dawno byłaby zdrowa, ale wtedy książka nie była by tak cudowna. Psychicznie jest bardzo mądrą dziewczyną, życie w tak krótkim czasie wiele ja nauczyło, nawet rodziców to zaskakuje. Każdego dnia jej wyjątkowo nadopiekuńczy rodzice planują jej zajęcia, przyszłość. Ale nikt nie wiem kiedy nadejdzie jej śmierć, za rok, a może jutro? 
   Zycie dziewczyny staje nagle do góry nogami, gdy poznaje niezwykle przystojnego chłopaka, Augutusa. On rówież choruje, ale ma takie szczęście, że jego choroba się w pewnym sensie zatrzymała w jednym stadium i może cieszyć sie życiem...do czasu.   Książka ta nie jest jak każda inna...no jest to miłość prawdziwa, ale nie taka jak to opisują inni autorzy takich opowieści. Niektórzy czytająć ta recenzje mogą jednak stwierdzić, że jest jak kazda inna, że to 'wyciskacz' łeż, ale moim zdaniem, które nie dla każdego się liczy, jest to niezwykła historia, dwojga nastolatków, którzy dla swojej miłości zrobia wszytko i nic im nie stanie na drodze, nawet rak, smierć. Autor stara się nam przekazać, że nie każdy prowadzi szczęśliwe życie i nawet z rakiem można funkcjonować, nie jest sie na straconej pozycji, zaczyna się poprostu wszsytko od nowa. Z tym da się zyć! Może i życie takich osób jest inne i nie takie ciekawe, ale warte zainteresowania i w pewnym stopniu pomocy. Hazel powiedziała kiedys tak:


"Jestem...jestem jak...jestem jak granat. Mamo jestem granatem, który w pewnej chwili wybuchnie, więc chcę zminimalizować ofiary, rozumiesz?" 


Właśnie ten cytat powinien ruszyć choć trochę Waszymi sercami. To w nim zawarte jest to co najważniejsze w życiu chorej osoby. Woli ona żyć sama, by nie krzywdzic innych, a tak na prawdę ona chce poprostu ukryc swój ból przed światem i nie oczekuje litości! :) 


_____________________________________________________________________________
Myslę, że ta książka obudzi Wasze uczucia i zrozumiecie co kryje się w głowach takich osób i czego na prawde potrzebują. Idealnie nadaje się na ciepłe, letnie wieczory...(przygotujcie pudełka z chusteczkami, hehe) To wyciskacz łez, ale nie taki tandetny jak niektóre. 


_________________________________________________________________


Pozdrawiam i do zobaczenia w kolejnym poście! 

17 komentarzy:

  1. Ta książka jest podobno boska, miałam ją kupywać, jednak dowiedziałam się, że moja koleżanka ma i może mi porzyczyć. Jak przeczyta od razu książka trafia w moje ręcę. Strasznie chciałabym zobaczyć film, jednak w moim mieście nie było premiery, nad czym strasznie ubolewam.

    http://claaudiablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczna historia, czytałam już i powiem Ci że również się wzruszyłam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny opis, jak tylko skoncza mi sie ksiazki do czytania to przeczytam to.
    Pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałam najpierw przeczytac ksiązke, ale bff mnie wyciągnęła do kina, teraz tylko musze wybrac się do Empiku i się wciągnać w tą historie :) Recenzje ślicznie napisałaś! masz talent i strasznie zachęciłas! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadę dzisiaj do Empika, żeby ją kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedna z najlepszych powieści jakie czytałam. Bardzo podobał mi się sposób w jaki opisywane były tam śmierć, choroba, miłość... Nie zdążyłam jeszcze obejrzeć filmu, ale słyszałam o nim wiele drobnego :)

    * http://hidden-far-away.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chcę zobaczyć już ten film, chętnie też przeczytałabym książkę ♥

    ✿ http://littleworldnessy.blogspot.com/2014/06/diy-kolaz.html ✿

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie brzmi, chętnie przeczytam w wolnej chwili. Pozdrawiam autorkę.
    Wierna fanka tego ciekawego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świtna ksiażka z tego co przeczytałam witam Cię , cieszę się że nie zrezygnowałaś

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że jesteś z nami i bardzo mnie zachęciłaś! :) nie uwazasz, że Lancaster to piekne nazwisko? haha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, uważam, uważam :) A co dopiero Hazel Grace Lancaster hehe :) Slicze! <3

      Usuń
  11. na pewno zakupię lub wypożyczę! :)

    http://eye-shadoow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. kocham Cię lasia! hahah bk ze mnie?! Boże pomocy, uciekłem z psychiatryka i mam raka! nie toleruje teg!!! AAAAAAAAAAAA

    OdpowiedzUsuń
  13. musze przeczytać ..... wzruszyłam się :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja płakałam 2 godziny po zakończeniu książki i w trakcie <3 :')

      Usuń
  14. Kocham ten film *-*
    Byłam na nim w poniedziałek w kinie świetny jest <3
    .
    http://paulinkq-my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja kocham zarówno książkę, jak film <3 To jest wspaniałe. Hazgustus forever :3
    PS Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award! :)
    Szczegóły tu: http://amellanie.blogspot.com/2014/07/podwojne-lba-liebster-blog-awards.html

    OdpowiedzUsuń